Regina romanului politist implineste 124 de ani

Pentru unii pe 15 septembrie incepe scoala, pentru altii Printul Harry implineste 30 de ani, iar pentru mine se implinesc 124 de ani de la nasterea celebrei scriitoare Agatha Christie. Nici nu mai are rost sa zic ca este una dintre scriitoarele mele preferate din moment ce am ales sa scriu despre ea.
septembrie201330blog1

Cine ma cunoaste stie ca ii citesc cartile fara sa clipesc si cand am timp ma mai uit la un episod din serialul Poirot. Am auzit de ea in urma cu putini ani, nu mai stiu exact cati. In timp ce faceam curat in biblioteca am dat peste o carte cu copertele ingalbenite, pe care scria The Secret Adversary. Pe prima pagina era semnatura tatalui meu, ceea ce m-a surprins si mai tare. “Tata? Roman politist in engleza? Si cine o fi Agatha Christie, de e mai mare numele ei decat titlul?” Cum in ce priveste cartile am fost mereu curioasa, m-am apucat sa caut informatii pe internet, iar avalansa de articole m-a impins sa citesc o carte scrisa de ea. Asa ca am inceput cu Misterioasa afacere de la Styles. M-a atras suficient cat sa mai citesc inca doua carti si anume Pisica printre porumbei si Petrecerea de Halloween Dupa acestea mi-am propus sa citesc toata seria de romane Poirot in ordine cronologica, iar apoi intentionez sa citesc si seria cu Miss Marple (am citit doar o carte cu ea). Aseara am inceput al 24-lea roman, Conacul dintre dealuri si anul acesta cred ca voi termina seria de 33 de romane cu detectivul belgian.

Daca ar fi sa aleg o carte preferata nu as putea, dar voi incerca sa ma rezum la top 5 favorite: Ucigasul ABC, Craciunul lui Poirot, Cei cinci purcelusi, Crima din Orient Express si mi-a placut enorm cum s-a terminat Cine l-a ucis pe Roger Ackroyd. Ce imi place mult la stilul Agathei este modul in care sunt conturate personajele, faptul ca pune accent pe psihologia lor, ca imi pune mintea la contributie dorind sa descopar cine este ucigasul, ca la finalul fiecarei carti scoate in evidenta importanta detaliilor peste care suntem tentati sa trecem cu vederea. Si ce este un mister pentru mine, dar admir foarte tare este maniera in care scrie, nici nu as spune ca romanul respectiv este scris in 1920, ci de curand, dar sa-l lasam pe Poirot cu misterele.

Acuratetea scriiturii sale m-a influentat intr-o oarecare masura, stilul simplu, concis, dar in acelasi timp creativ m-au fascinate de la prima carte. M-a captivat de cand am facut cunostinta cu ea si dupa ce ii cititi cartile e lesne de inteles de ce a intrat in Cartea Recordurilor, ca scriitoare de fictiune ce a inregistrat cele mai mari vanzari la nivel mondial, fiind a doua in clasamentul de profil dupa William Shakespeare si de ce este considerata “Regina incontestabila a romanului politist”.

Acestea fiind scrise va indemn sa ii cititi capodopera acestei femei si sa stiti ca pe elefant.ro sunt reduceri de 45% la cartile ei.

Voi ce romane politiste ati citit pana acum si de ce v-au placut?

DSC_0765blog

DSC_0773blog

DSC_0780-cropblog

Leave a Reply

