Doua castele si un tiramisu

Si am ajuns la ultima zi din excursia de patru zile si anume ziua de vineri cand la intoarcere ne-am oprit in Sinaia. Am planuit sa urcam la cota 1400, sa vizitam castelele Peles si Pelisor si sa mergem la Manastirea Sinaia. V-am scris aici ca am fost vineri dimineata la Prima Scoala Romaneasca, apoi am plecat spre Sinaia, unde am ajuns relativ repede, dar unele drumuri de acolo sunt intr-un fel…de nedescris.

Am ajuns si la cota, am facut cateva poze si am coborat. Nu m-a impresionat in mod deosebit. Nu se compara cu Postavaru si as zice ca nici cu Tampa. Data viitoare o sa urcam pana la cota 2000, acolo chiar mi-e dor sa merg.
Am coborat apoi spre castele. O agitatie ca de obicei, foarte multi turisti, din fericire am vazut si multi romani, iar vremea a fost foarte buna, spre norocul nostru. Nu am mai fost la Peles de cel putin 6 ani si pe atunci nu era si etajul 1 deschis pentru vizitare. In timp ce ne vorbea ghida, mi-am amintit de sala oglinzilor, de cea mai mare oglinda din castel, de sala armelor si de sala de teatru. Draga mea Teodora nu a ratat momentul de a face un selfie cu noi in oglinda cea mai mare din hol :)). Oricum, o sa vedeti si voi ca in comparatie cu Castelul Cantacuzino am facut mai putine poze aici. Etajul 1 m-a impresionat in mod deosebit, poate pentru ca l-am vazut pentru prima data, dar mi-a placut enorm. Am vazut sala de concerte, care este mai mare decat sala de teatru de la parter, in plus are si alt decor; Apartamenul Imperial denota o opulenta demna de imparatul Austro-Ungariei, apartament ce a fost special amenajat pentru el. Ne-a vorbit despre usi secrete, despre Carmen Sylva, care era pseudonimul literar al reginei Elisabeta, despre George Enescu care a cantat la Peles, dar si la Castelul Cantacuzino, in caz ca am uitat sa va scriu. Am fost fascinata si inca sunt de tot ce am vazut la etajul 1, mai ales ca a fost pentru prima data cand l-am vizitat. Dupa Peles, am fost alaturi, la Pelisor. E mult mai mic si are pana in 100 de incaperi. Nu m-a impresionat in mod deosebit, nu imi inspira misterul pe care il are celalalt. Dar mi-au placut camera de aur si biroul reginei Mariei, fiecare are detalii speciale cu o incarcatura decorativa eleganta. Ce imi place in mod deosebit la aceste castele este ca fiecare incapere este diferita fata de celelalte, fiecare are un decor aparte, nu seamana intre ele, fiecare camera are povestea ei, simbolul ei, scopul ei si poate secretul ei.
Obosite fiind si cu un program stabilit de la bun inceput, nu am mai ajuns si la Manastirea Sinaia, ci am fost sa mancam la Taverna Sarbului si apoi ne-am indreptat spre Bucuresti, insotite de o ploaie torentiala de-a dreptul, ca tot era prea frumoasa vremea de dimineata.
Apropo, daca ajungeti la Taverna Sarbului sa mancati tiramisu, e cel mai bun tiramisu pe care l-am mancat in afara Bucurestiului.
DSC_0576ed

DSC_0583ed

DSC_0586ed

DSC_0591ed

DSC_0593ed

DSC_0595ed

DSC_0596ed

DSC_0598ed

DSC_0599ed

DSC_0600ed

DSC_0601ed

DSC_0942ed

DSC_0944ed

DSC_0947ed

DSC_0949ed

59659ed

2014072ed

20140725_125230ed

20140725_125556ed

20140725_125611ed

20140725_125735ed

20140725_131003ed

20140725ed5

20140725croped

20140725ed

20140725_152039-crop

Leave a Reply

