Un pic din Brasov

Luni v-am scris aici despre Castelul Cantacuzino, iar astazi va spun ce am facut in Brasov.
Marti dupa-amiaza, dupa ce am mancat am vrut sa mergem la Biserica Neagra, dar era concert de orga. Mai tarziu am citit ca acesta are loc in zilele de marti, joi si sambata incepand cu ora 18. Din aceasta cauza am decis sa luam telecabina pana sus, pe Tampa, de unde se poate vedea tot Brasovul. Ajunse acolo ne-am apucat sa facem cateva poze, pe care le gasiti mai jos si sa ne bucuram de priveliste. Deseori, acoperisurile maro privite de sus – din Brasov, Sibiu sau Sighisoara – m-au trimis cu gandul la casuta din turta dulce din Hänsel si Gretel :)).  Ne-am plimbat prin Piata Sfatului, am baut un ceai rece la Come back si am urmarit agitatia din piata. De la balconul hotelului am avut vedere la Piata Unirii, o piata mult mai mica ca Piata Sfatului, dar si foarte linistita, desi erau in permanenta oameni acolo.

Va recomand sa beti un ceai la Come back//Coffee back. Noi am baut Fruit Triple Flavour si Chai Chai, ambele reci.
Miercuri am fost la Cetatea Rasnov si la Castelul Bran, dar va povestesc in urmatoarea postare despre asta. In schimb, dupa-amiaza i-am spus lui Teo ca sub nicio forma nu ratez Biserica Neagra si ca e musai sa mergem acolo. Zis si facut. Cand am intrat in biserica m-am dus direct la prima bancuta si m-am asezat privind spre altar. Nu sunt o persoana foarte religioasa, dar mereu caut sa ma duc in locuri a caror energie simt ca este una benefica pentru mine. Ma uitam cand la altar, cand la tavan, cand la altar, cand la tavan si am picat pe ganduri. Pe ce ganduri? Nu o sa va spun. Ganduri intre mine si Univers. Pana am fost trezita de o tipa care vorbea despre o rochie neagra, foc si nu mai tin minte ce. Ideea e ca m-am ridicat si m-am indreptat spre grupul mic care ascultau povestea ghidei. De fapt, ea ne relata legenda legata de imaginea in care Fecioara Maria este infatisata intr-o rochie neagra si il tine pe Isus in brate. Se spune ca rochia a fost albastra, dar din cauza incendiului aceasta a devenit neagra, iar florile rosii din mana lui Isus simbolizeaza sangele varsat in marele incendiu. Ne-a mai mentionat cateva cuvinte si despre colectia de covoare orientale, care este cea mai importanta din sud-estul Europei si despre orga mecanica ne-a spus ca este cea mai mare si functionala orga tot din sud-estul Europei. Ne-a mai informat cu multe lucruri, dar cel mai bine este sa mergeti voi acolo. De cate ori am fost in Brasov, in Piata Sfatului, nu am intrat in aceasta biserica, iar acum ma bucur mult ca am vizitat-o si cu siguranta o sa o mai vizitez. Macar pentru acele cateva minute petrecute pe banca, timp in care ma pierd printre ganduri. 🙂
Joi m-a intrebat un prieten daca am fost si pe strada ingusta, eu, nedumerita il intreb la ce strada ingusta se refera. El, ferm convins ca asa se numeste, o tine cu a lui “strada ingusta, mai. E cunoscuta. ” Stau ce stau, ma tot gandesc si brusc imi amintesc: Strada Sforii! Desigur ca aceasta era, a sforii si nu ingusta, drept pentru care joi seara am trecut pe acolo si am facut cateva poze, normal :))
In camera de hotel am avut pe o masuta pliante si o harta. M-am apucat sa studiez harta si am vazut ca in imediata apropiere a hotelului nostru se afla Prima Scoala Romaneasca. Sa va mai zic ca prima reactie pe care am avut-o a fost sa ma intorc spre Teo si sa-i zic: haide sa mergem si aici?! Miercuri dimineata a fost vreme urata, joi dimineata am fost in Poaiana Brasov, dar vineri, in ultima zi, la ora 9:00 am fost prezente in fata scolii. Initial, noi am luat-o pe alte stradute si nu intelegeam de ce nu ajungem unde trebuie si suntem pe cale sa ne pierdem. Am intrat pe Google si am vazut ca se afla in interiorul curtii Bisericii Sfantul Nicolae, adica noi trecusem de locul acesta axate sa mergem tot inainte si sa facem dreapta undeva sau stanga la a doua, nici nu mai stiu. Am intrat in curte si surpriza: scoala nu se deschisese inca. Am mai stat un pic si a venit prof. Olteanu (ghidul si directorul muzeului), despre care am aflat ca e si preot la biserica de acolo. Mai mult de 25 de minute nu cred ca a durat turul, parter si etaj. Mi-a placut mult cum ne-a prezentat fiecare obiect, mi-a placut sa ma uit la lucrurile cu o incarcatura istorica deosebita, mi-a placut sa vad opere de arta care in Bucuresti nu sunt. Dar mi-a lasat un gust amar sa aflu ca romanii nu prea vin aici, ca nu sunt interesati de istoria lor, ca prefera legendele cu Dracula in defavoarea celui mai vechi document din tara. Si mie imi place Castelul Bran, si eu sunt interesata de legendele noastre, dar parca o data in viata merita sa merg la PRIMA SCOALA ROMANEASCA, nu credeti? Muzeul este intretinut din din taxa de intrare, aia fiind 5 lei. Noroc ca vin strainii sa il viziteze. Ne povestea ghidul ca miercuri a fost un grup de portughezi, iar dupa ce plecam noi urma sa vina un grup maricel de italieni. Am plecat cu o stare de bine ca am vizitat acest loc, dar cu ideea de a il face mai cunoscut, asa cum stiu si pot eu.
Drept urmare, treceti o data in viata pe la Prima Scoala Romaneasca, turul dureaza maximum 25 de minute, biletul costa 5 lei, iar voi o sa vedeti tiparnita lui Coresi, prima gramatica romaneasca, Biblia de la Bucuresti, primul manuscris si multe altele. Iar cu acest muzeu inchei cu Brasovul. Urmeaza Castelul Bran, Cetatea Rasnov si Sinaia.

 

DSC_0183edit

DSC_0305ed

DSC_0307ed

DSC_0313ed

DSC_0319-croped

DSC_0327ed

20140724_175045-croped

DSC_0337ed

DSC_0340-ed

DSC_0345ed

DSC_0352ed

DSC_0358 ed

DSC_0479ed

DSC_0481-croped

10257170_edit

IMG_20140723_191037ed

IMG_20140726_175638ed

Mi-ar placea sa-mi spuneti care sunt locurile voastre preferate din Brasov sau ce recomandari aveti. Haideti sa descoperim Brasovul impreuna! 😀

6 thoughts on “Un pic din Brasov

  1. Foooarte frumos! Ma bucur ca ai vizitat locurile astea. Ai avut o zi plina. Eu am fost in Poiana Brasovului si mi-a placut, iar anul trecut am fost la Bran, dar practic ma duc in fiecare an, fara motiv .. doar ca imi place, e ceva totusi. In fine, ce-am vrut sa zic, e ca esti o draguta si poate te-ar interesa un concurs care se desfasoara pe blogul meu, un concurs care miroare frumos.. premiul e interesant iar pasii sunt foarte simpli.

    1. Am fost si eu intr-o zi in Poiana Brasov, m-am plimbat pe acolo, am baut o cafea si am luat telecabina pana sus la Postavaru. Nimic nu se compara cu aerul de munte. Important, cred eu, este sa iesim din zona aglomerata unde ne aflam mare parte a timpului si sa ne relaxam la munte, intr-o zona linistita, cu aer proaspat si cu gandurile noastre.
      Multumesc pentru compliment si o sa ma uit pe blogul tau. O zi frumoasa sa ai!

    1. Noi ne-am luat după GPS şi apoi după indicatoare. În jur de 15minute am făcut din Piața Sfatului până la telecabină. Merită sa te duci next time!

Leave a Reply

