Castelul Cantacuzino

Dupa ce am primit 61 de aprecieri la postarea de pe Facebook , m-am decis sa va povestesc despre cele patru zile petrecute, in principiu, in Brasov. Postarea este urmatoarea:
“Unde am fost in 4 zile: Busteni – Castelul Cantacuzino; Brasov – telecabina pana la Tampa si inapoi, Piata Sfatului, Piata Unirii, Strada Sforii, Biserica Neagra, Prima Scoala Romaneasca; Cetatea Rasnov; Castelul Bran; Poiana Brasov – vf. Postavaru 1800m; Sinaia – Cota 1400, castelele Peles si Pelisor. A fost minunat sa revad locurile acestea, iar pe unele sa le vizitez pentru prima data si sunt recunoscatoarea pentru acest lucru. Poate am sa va scriu despre ele ”

Martea trecuta am plecat spre Brasov, unde ne-am cazat la hotelul Coroana Brasovului 3 nopti. Pe drum ne-am oprit la Castelul Cantacuzino despre care auzisem de la cineva ca este deosebit si deschis din 2008 publicului. Cand am intrat in curtea castelului, recunosc ca am ramas un pic gura-casca, pentru ca de mica am fost fascinata de castelele si curtile lor. Gazonul verde tuns perfect, fantana pe partea stanga, iar arhitectura castelului formeaza un trio aproape perfect. De ce aproape perfect? Pentru nu este castelul meu preferat, e pe locul trei din patru. Arta este prezenta in toate colturile castelului si este de-a dreptul impresionant sa vedem cat de bine s-a pastrat castelul din 1911 pana in prezent. Mi-au placut in mod deosebit vitraliile si frizele impodobite cu picturi. Iar ghida ne-a relatat povestea castelului si ne-a spus cate ceva despre Gheorghe Cantacuzino (Nababul). De asemenea, ne-a explicat si de ce muntele, la poalele caruia este situat castelul, se cheama Zamora. Nababul avea o catelusa pe care o chema Mura, iar cand mergea cu ea la vantoare o striga “Za, Mura! Za, Mura!” si in felul acesta muntele a capatat numele de Zamora.

Mai multe despre castel nu v-as spune, deoarece mi-ar placea sa mergeti voi acolo si sa va spuna ghida tot ce ne-a spus si noua. In schimb, e bine de stiut ca se pot organiza petreceri private si evenimente atat in interior cat si in curte. De asemenea, se poate lua masa la restaurantul Canta Cuisine care se afla in interiorul castelului, dar si pe terasa. Ce-i drept, eu deja imi imaginam o nunta acolo, cum invitatii sunt primiti in salonul principal si danseaza in salonul de onoare, cum mirii fac poze in curtea interioara, iar ospatarii cauta sa fie la inaltimea asteptarilor tuturor, dar fara a deranja pe nimeni, cum orchestra te transpune in perioada interbelica prin acordurile sale.. Am facut cateva poze pe care le gasiti mai jos, cu mentiunea ca prima poza nu imi apartine.

bdc678_6a4b670608d049d1b7fada71254debb2.png_srz_p_980_551_75_22_0.50_1.20_0.00_png_srz

DSC_0214ed

DSC_0210ed

DSC_0203ed

DSC_0220ed

DSC_0236ed

DSC_0238ed

DSC_0241-croped

DSC_0242ed

DSC_0244ed

DSC_0266ed

DSC_0269ed

DSC_0271-croped

DSC_0283edcrb

DSC_0295-croped

In cazul in care v-am convins, aici gasiti detalii despre vizitarea castelului.
Daca mergeti la Sinaia, Brasov sau sunteti in trecere prin Busteni este pacat sa ratati acest monument de arta.

One thought on “Castelul Cantacuzino

Leave a Reply

