De ce scriem la cafenele?

În fiecare duminică sunt la Starbucks, locul unde scriu de cele mai multe ori.  Observ de fiecare dată oameni ce işi scriu articolele pentru blog alături de un caramel macchiato sau un cappuccino. M-am tot întrebat de ce aleg sa vină la S sau la altă cafenea pentru a scrie, dar între timp am devenit ca ei: vin la S pentru a scrie. De ce? Nu ştiu să îţi zic principalul motiv, dar am să-ţi înşir motivele secundare.
De ce aleg eu să scriu la Starbucks:


– Este intim, nu că acasă nu aş avea intimitate, dar aici nu sare Charlie pe mine, nu miauna Sasha, nu trage nimeni de mine, sunt doar eu, tableta, Cm-ul şi inspiraţia. Pur şi simplu îmi place atmosfera, îmi plac oamenii, îmi place cafeaua. Cm-ul este singura amestecatură ce conţine cafea şi îmi place, ea este “cafeaua mea de dimineaţă”.
– Oamenii. Sunt înconjurată de oameni care zâmbesc şi scriu. Nu ştiu dacă este un clişeu sau nu, dar pare o imagine desprinsă din filmele americane. Oamenii ăştia mă inspiră, nu doar prin zâmbete şi tabletele din faţa lor, ci şi prin stil. Ce-i drept, nu toţi sunt îmbrăcaţi după ultima modă, dar sunt câţiva cu un stil aparte, care mă fac să întorc capul după ei. Mă inspiră un anumit colier asortat la o ţinută sport, un sacou verde purtat la o fusta neagră din piele etc. Poate că o să lucrez sau nu în lumea modei, dar e un domeniu care ştiu că o să mă pasioneze mult şi bine.
– Am un S aproape de casă şi de facultate. De obicei, de două ori pe săptămână sunt la S. Duminică în Băneasa şi în timpul săptămânii merg cel puţin o dată la S din Afi. Faptul că e aproape de casă e comod. Dacă era doar S din Sun, cu siguranţă nu mergeam până acolo, dar who knows? :))
– Atmosfera. Seamană cu primul punct, recunosc. Dar aici nu e vorba de intimitate, ci de cum mă simt eu. Decorul, muzica, angajaţii S (cu care m-am împrietenit), cafeaua, totul. E adevărat că te poţi simţi bine oriunde, oricând, dar eu aleg să mă simt minunat la S.
– Era să uit… internetul! Probabil că ţi s-a întâmplat să ai foarte multă treabă la pc/laptop şi să nu îţi mearga netul tocmai atunci, e foarte enervant.. Aşa că next time take your laptop & your money and go to Starbucks! 😀

PicsArt_1382026404176

P.S. Când e vreme frumoasă prefer să scriu afară :D. Tu?

Cam astea ar fi motivele pentru care scriu la S.  Sunt curioasă care sunt motivele celorlalţi, dacă tu scrii la cafenea sau cunoşti pe cineva care face asta; aşa că , dacă vrei, lasă-mi un comentariu în care să îmi spui de ce.
O zi frumoasă să ai!

8 thoughts on “De ce scriem la cafenele?

  1. Hmm…de ce scriem in cafenele? O intrebare pe care nu mi-am pus-o pana acum.Cum ai spus si tu,odera o intimitate pe care nu o ai oricand,iar pe langa asta te bucuri si de o cafea care mie imi face ziua mai buna de fiecare data.Intr-un loc plin de oameni frumosi,cu muzica relaxanta inspiratia vine mult mai usor,nu-i asa? Mi-am mai dat seama de un lucru…cum sa locuiesti in Bucuresti de un an de zile si sa ai Starbucks-ul din Afi langa facultate si Baneasa la 30 de minute si sa nu te fi dus niciodata? Maine imi gasesc companie si merg la Staebucks :)) Great article,like always Amira ! 🙂

    1. Hehehe,, mă bucur să aud asta!
      Îţi recomand şi Starbucks Victoriei, ajungi imediat acolo! :*
      Mulţumesc frumos, încerc să scriu din ce în ce mai bine, practice makes perfect! 😀

  2. Trebuie să recunosc că am cam lăsat baltă scrisul în ultima perioadă şi chiar mă trezesc cu chef, dar timpul nu mă mai lasă. Însă, chiar şi când scriam, blog sau tentativa de roman ( 😀 ), preferam intimitatea locuinţei. Am să încerc totuşi să răspund şi întrebării tale.
    Cred că puţini sunt oamenii care scriu la cafenele din motivele enumerate de tine. Desigur, sunt câţiva care preferă o atmosferă liniştită şi care se poate dovedi şi o minunată sursă de inpiraţie, însă, tind să cred că cei mai mulţi vin la cafenele deoarece pot economisi timp. Îşi pot bea cafeaua, socializa şi scrie în acelaşi timp – minunat atunci când ai doar trei ore libere pe zi.
    Pe de altă parte îi avem şi pe cei care nu au niciun motiv serios şi se află acolo doar pentru că e cool şi pentru a da un check in, dar ei sunt în lumea lor şi sper că doar puţini.
    Spor la scris, e mai aştept articole! 😀

    1. Scrie, Andrei! Să-ţi amintesc ce ne tot cita doamna Drog în liceu? Ion Heliade Rădulescu: “Scrieţi, băieţi, scrieţi, orice şi oricum, numai să scrieţi”
      Din păcate sunt şi cei care merg în cafenele şi stau cu laptopul în faţă pentru că aşa e la modă, dar să nu le acordăm importanţă, zic.
      Merci frumos!
      Seară bună!

  3. My sweety, you are an American cliche.
    Mda, nu stiu, eu am scris drafturi in autobuz, la facultate, dar niciodata nu am plecat de acasa la S doar pentru a scrie. Cred ca acasa sunt mai relaxata, pot sa imi trantesc ochelarii de dork pentru protectie pc, sa imi prind parul neglijent si sa scriu. Poate o sa incerc odata si la S.
    P.s. You owe me one coffee at S!

Leave a Reply

